آزمون استخدامی

خرید بک لینک

سلام دوستان.

ببخشید اگر دیر به دیر وبلاگ رو بهروز میکنم. راستش دیگه مثل قبل هم انگیزهی نوشتن در وبلاگ رو ندارم. دیشب دفترچهی چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور اومد روی سایت سنجش و مثل همیشه ریاضیها با کمترین شانس در جذب. من دوستانی دارم که به جای پژوهش در مقطع دکتری به دلیل بیپولی و نداشتن ضمانت شغلیِ بعد از اتمام تحصیلات، به واسطهی همین آزمون الان مشغول به کار هستن و حقوق خوبی هم دریافت میکنن. دیدن این دوستان گاهی موجب دلسردی آدم از رشتهی تحصیلیش میشه و ممکنه با خودش بگه در سختترین رشته درس خوندیم و بیشترین زحمتو کشیدیم، آخرش هم هیچی! برای من این احساس زیاد پیش میاد و اگر بگم این موضوع برای من بیشتر از هر کسی دلسرد کننده هست دروغ نگفتم؛ چون از بین همکلاسیهام هم تنها کسی هستم که جایی تدریس نمیکنم و مشغول نیستم و کاملاً به تعهد تمام وقت بودن در دانشگاه (که در ایران فقط در حد امضای روز اول ورود به دکتری هست) پایبندم. متاسفانه هنوز استاد راهنما ندارم و موضوع و راستای تزم مشخص نشده. اون هم فقط به خاطر اینکه نمیخوام با استادی که گروهمون بهم تحمیل کرده کار کنم. من نمیدونم این کشور کی باید درست بشه؟ وقتی من دانشجو علاقمند به یک موضوعی هستم و میدونم که در اون موضوع میتونم بیشتر پیشرفت کنم و استاد مربوط به این موضوع هم در دانشکده وجود داره، چرا گروه نباید اجازه تغییر استاد به من بده؟! دقیقا به خاطر همین مسئله، یک سالی هست که هیچ کار مفید پژوهشی انجام ندادم و واقعا از این وضعیت معذبم. یکی مثل من عاشق رشته تحصیلیشه و دنبال کار بیرون نیست و بدون استاد راهنما، و بقیه همه دارای استاد راهنما ولی دریغ از حضور در دانشگاه! اینها و اینکه همه (چه دوست، چه همکلاسی، چه هم اتاقی و ...) به نحوی کار میکنن و پول در میارن ولی خودم بلاتکلیفم، بهم فشار میاره. دیشب دفترچه رو یه نگاهی انداختم. بانک مسکن و آموزش و پرورش نیرو میخواستن. دبیری آموزش و پرورش خیلی دردسر داره. یک سال باید دوره مهارت آموزی طی کنی بعدش هم دردسرهای خاص خودش. بانک مسکن اما اونطور که از شنیدهها میشه فهمید بهتره و مزایا و تسهیلات خوبی هم داره. دوستام بهم پیشنهاد کردن که ثبت نام کنم. توی دفترچه برای متصدی بانک در شهر تهران و با سهمیه ایثارگران برای فرزندان جانباز بالای 25 درصد، 61 ظرفیت تعریف شده بود (که کاملا ناعادلانه هست و من مخالف اعمال سهمیه به این شکل هستم). میتونستم به راحتی وارد این رقابت بشم و شانس قبولی زیادی هم داشته باشم. اما من عاشق رشته تحصیلیم هستم. من اومدم دکترا که از لذت سیری ناپذیر ریاضیات بهره ببرم. نمیخوام به چیزی جز ریاضیات مشغول باشم. به هر حال این خودخوریها و شک و تردیدها ادامه داشت که در این آزمون شرکت کنم یا نه، تا اینکه متوسل به قرآن کریم شدم. استخاره کردم. این جواب اومد:

وَمَا کَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَن یَکُونَ لَهُمُ الْخِیَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن یَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُّبِینًا (36 احزاب)

نتیجه استخاره: انجام نده.
توضیح: در آنچه هستی ثابت قدم بمان و کارت را عوض مکن.


آرام شدم. خدایا به بزرگی و عزتت کمک همهی جوانان میهنم کن و برای همه آنان خیر بخواه. آمین یا رب العالمین.

پال اردوش...

ما را در سایت پال اردوش دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 159 تاريخ: چهارشنبه 31 خرداد 1396 ساعت: 19:51

صفحه بندی